Data dodania: 2015-01-28
Teraz takich ograniczeń nie ma i - jak informuje Najwyższa Izba Kontroli - połowa wszystkich wpływów z jednego procentu podatku od osób fizycznych trafia do 30 najbogatszych i największych organizacji, które korzystają z usług drogich agencji reklamowych. Druga połowa jest rozdzielana na resztę, czyli ponad 7 tysięcy mniejszych organizacji.
Zmiana ma dać większe szanse na pozyskiwanie 1% podatku także mniejszym organizacjom pożytku publicznego, których nie stać na drogą reklamę np. w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Np. hospicja skarżą się na brak pieniędzy, które przejmują wielkie organizacje, wydające ogromne kwoty na reklamę o wielkim zasięg. - Nie powinno być też tak, że pieniądze, które mają trafiać na pomoc dla ludzi są wydawane w drogich agencjach reklamowych - mówi poseł Tadeusz Tomaszewski, który w Sejmie przewodniczy podkomisji ds. organizacji pozarządowych.
Według raportu NIK-u niektóre przeznaczają nawet ponad połowę swoich dochodów na reklamowanie się. NIK zaleca Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej zmiany ustawowe w tym zakresie. Według Tomaszewskiego tego typu organizacje nie powinny przeznaczać na reklamę więcej niż 10% dochodów. - Podatnicy nie mają świadomości, że ich pieniądze są wydawane na usługi agencji reklamowych - dodaje Tomaszewski. Pierwsze propozycje zmian ustawowych mają się pojawić pod koniec lutego.
Źródło: http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/za-duzo-na-reklame-organizacji-spolecznych.html