Następna wiadomość
Wsparcie Stowarzyszenia dla samotnych matek z...

Dominik Lewandowski w Parlamencie Europejskim

Data dodania: 2016-09-12

Dominik Lewandowski z Niechanowa jako laureat konkursu wiedzy „Gmina Niechanowo – Historia i Współczesność”, który organizuje co roku Stowarzyszenie Młodych Wielkopolan wspólnie z Wójtem Gminy Niechanowo przebywał w dniach 4 -7 września 2016 na wyjeździe studyjnym w Brukseli wraz z opiekunem czyli swoją mamą.

Uczestnicy wyjazdu, który zorganizowała Pani Krystyna Łybacka – Posłanka do Parlamentu Europejskiego to ponad 50 laureatów wielu konkursów, przeglądów i akcji społecznych z terenu Wielkopolski. Uczestnicy wycieczki do Brukseli po drodze zwiedzili Brugię, czyli miasteczko położone niedaleko Morza Północnego z zachowaną oryginalną architekturą średniowieczną. Jak mówi Dominik Lewandowski: zwiedziliśmy w Brugii m.in. Katedrę Krwi Jezusa i pływaliśmy kanałami przypominającymi Wenecję. Po południu byliśmy już w Brukseli. Bruksela posiada wspaniale urzeźbione kamieniczki, ratusz, rynek, i kościoły. Następnego dnia zwiedzaliśmy Brukselę, zobaczyliśmy Pałac Królewski, Park Królewski, Grób Nieznanego Żołnierza i wiele ciekawych miejsc w tym pięknym mieście. Następnie weszliśmy do Parlamentu Europejskiego. Tu mieliśmy spotkanie z panią prof. Krystyną Łybacką, bardzo miłą, otwartą Europosłanką prężnie działającą w Europie, jak i również w naszej Wielkopolsce. Z panią profesor byliśmy na sali parlamentarnej, która robi ogromne wrażenie. Dzień zakończyliśmy zwiedzając Parlamentarium - muzeum historii Unii Europejskiej. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy znane całej Europie Waterloo. Miejsce ostatniej bitwy Napoleona. Kopiec Lwa, na którym jest pomnik upamiętniający to wydarzenie. Monument zapiera dech w piersiach swoimi gabarytami. Wieczorem tego samego dnia wyruszyliśmy w podróż powrotną do Polski.